…bo stwierdził, że się ZANIEDBAŁ! A Ty na co czekasz?

Poniżej lista ZALET ZDROWOTNYCH i MENTALNYCH jakie daje TAŃCZENIE

LEPSZA RÓWNOWAGA, balans ciała nawet u słabych,  starszych osób.  Poprawaa jakość chodzenia, szybkość spaceru i cza1385141_531157176964583_1848457790_ns reakcji.

Co ciekawe w 2009 roku stwierdzono, że  taniec może pomóc osobom z chorobą Parkinsona, która charakteryzuje się sztywnością mięśni, spowolnieniem ruchów oraz zaburzeniami równowagi.

POPRAWIA NASTRÓJ, zmniejsza depresję, niepokój i stres, zwiększa poczucie własnej wartości, polepsza obraz własnego ciała, zwiększa zdolność radzenia sobie z przeciwnościami, a także ogólnie poprawia dobre samopoczucie.

Oczywiście i inne formy aktywności ruchowej posiadają te zalety, jednak taniec miesza ze sobą ruch, interakcje społeczne i dobrą zabawę, a także uważność.

Różne rodzaje tańców, zmiany tempa muzyki i szybkości wykonywanych ruchów mają wpływ na szybkość pracy serca. Stanowi to dobrą formę ćwiczeń aerobowych, które dbają o DOBRĄ KONDYCJĘ SERCA.  W jednym z badań stwierdzono, że nawet u osób z przewlekłą niewydolnością serca, tańczenie WALCA poprawiło funkcje serca i naczyń krwionośnych – efekt podobny jak podczas lekkiego aerobiku.20150703_224220-1

POMAGA KONTROLOWAĆ WAGĘ – Średnio, osoba ważąca 70kg  spala około 240 kalorii podczas 1 h tańca.  Oczywiście jest to dość spore uogólnienie zależne od tempa danego tańca i czasu ile go wykonujemy, ale brzmi zachęcająco!

Tak więc, ZAŁÓŻ BUTY DO TAŃCA i znajdź  styl, który najbardziej Ci odpowiada pod względem intensywności, poziomu trudności, rodzaju muzyki, którą lubisz i czy wolisz tańczyć samemu lub z partnerem.

Chcąc spalić kalorie wybierz coś szybszego np. jive, chcąc większej intymności -wybierz argentyńskie tango.
Discofox na stopniu I  jest dobrym wyborem dla początkujących ze względu na wolniejsze tempo i łatwość kroków, Stopień II  dla bardziej zaawansowanych. Jeśli lubisz tańczyć bardziej pikantnie, to dlaczego nie spróbować salsy? Chcesz zatańczyć z pasją? Latino może być Twoim powołaniem. Jeśli taniec w grupie bardziej do Ciebie przemawia spróbuj np. tańca ludowego.  Poza grupowymi i indywidualnymi lekcjami tańca warto wybierać się tzw. Taneczne Integracje, na których pobawisz się z innymi amatorami tańcem przez dłużej niż czas trwania lekcji.

Coraz bardziej popularna w Polsce jest CHOEROTERAPIA, czyli wykorzystanie ruchu i tańca do wyrażania uczuć, emocji i doświadczeń, pozwalająca na trening równowagi, koordynacji ruchu, jego płynności i czasowej synchronizacji. Rodzaje tańca stosowane w choreoterapii na świecie to:  Korean dance movement, tango, walc/foxtrot, pozostałe tańce towarzyskie, salsa, modern jazz, improwizacje taneczne, metoda Lebed – forma tańca terapeutycznego, terapia tańcem Wu Tao oraz terapia ruchowa tańcem (Dance Movement Therapy).

Okazuje się, że NIE MA absolutnie żadnych MINUSÓW z WŁĄCZENIA TAŃCA do swojego codziennego życia, a więc na co czekasz?

P.S. Artykuł napisany na podstawie danych udostępnionych przez Berkley University Of California jak też własnego doświadczenia.

Zdjęcie 1 nie jest mojego autorstwa, niestety nie umiem znaleźć kto jest jego autorem, jeśli wiesz proszę zostaw info w komentarzu.

 

Written By

Monika Maja Zięba

Wizjonerka, perfekcjonistka, twórczyni Galaktyki Tańca. Praca z nią to systematyczna droga do nakreślonego wcześniej celu. Empatyczna, życzliwa, ale też konkretna i wymagająca. Tancerka najwyższej międzynarodowej klasy „S”, finalistka Mistrzostw Polski, Mistrzyni Polski w klasach, wielokrotna Mistrzyni Okręgu Śląskiego, zwyciężczyni turniejów rangi Grand Prix Polski, reprezentantka Polski na turniejach rangi światowej WDC AL m.in. Blackpool Dance Festival, UK Open Championships, International Open. Twórczyni autorskich szkoleń rozwojowych dla kobiet, szkoleń z zakresu tańca użytkowego dla licealistów, studentów i osób 30+, szkoleń i zajęć tanecznych dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Prowadzi lekcje indywidualne z pierwszego tańca, pomaga spełniać marzenia taneczne oraz zadbać o siebie w formie zajęć fit. Ceniona za pozytywną enegrię i życzliwość, sposób przekazywania informacji, wysokie kompetencje, profesjonalizm w działaniu i planowaniu.